We zien ze

15 juni 2014 - Pau, Frankrijk

We zien ze met het blote oog. Weliswaar op behoorlijke afstand maar we zien de besneeuwde bergtoppen van de Pyreneeën. Dat maakt indruk kan ik je vertellen. De Santiago-route omzeilt de stad Pau. Echter, als liefhebber van de Tour de France is dit een uitgelezen kans om de bekende etappeplaats van dichtbij te bekijken.

In het rijke Tour-verleden zijn hier zes Nederlanders als eerste de finishstreep gepasseerd. De laatste winnaar hier was in 1998 Leon van Bon. Eind juli is Pau vertrekplaats van de 18-de etappe over de Col du Tourmalet en de finish in het skioord Hautacam.

Vandaag was voor ons een relatief korte etappe om de stad te bezichtigen. Vlak bij ons hotelletje was een groot petanquetoernooi bezig. Daar zijn de Fransen bedreven in. Hopelijk kunnen ze het vanavond ook in Brazilië laten zien. In een restaurantje hebben we lekker spaghetti fruits de mèr gegeten. Nu gaan we rusten (beentjes omhoog).

1. Monique van Praat:
    15 juni 2014
    Wat een fantastisch weer hebben jullie zeg, erg tropisch, maar droog Jos!!! De laatste dagen heb ik weer enorm genoten van jullie prachtige reisverslagen. En wat zijn jullie heerlijk verwend bij Merlin en Arie, super!!! En nu de pyreneeen in zicht. Dit moet echt immens zijn. Geniet ervan en succes !!!!
  2. Maarten:
    15 juni 2014
    Hi jos en gonnie - mooi om te zien dat jullie genieten van deze uitdaging! Een goede reis nog! Trap ze....Maarten, Willemijn en Thibault
  3. Geert van Rooij:
    16 juni 2014
    Hallo Jos en Gonnie,
    Leuk om jullie verhalen te lezen met de daarbij horende foto's
    Met de Pyreneeën in het vooruitzicht wordt het echt genieten (en afzien). Je kunt in Spanje gerust een oranje shirtje aandoen, de Catalanen hebben niet zoveel met het Spaans elftal.
    Veel plezier verder en een behouden reis
    sportieve en sprituele groet
    Geert
  4. Arno van de Spijker.:
    16 juni 2014
    Hallo Gonnie en Jos. Prachtig wat jullie allemaal meemaken. Lijkt me geweldig om zo door het mooie Frankrijk te rijden. Afgelopen weekend een beetje kunnen proeven in Nederland. Jos we hadden een geweldig weekend met ons fietsclubje. Volgend jaar ben je er weer bij, want we hebben de WEKKER wel gemist!..... Niet dus. Succes verder en blijven schrijven.