Verfrissend

14 juni 2014 - Montesquiou, Frankrijk

We zijn vrienden van de wind geworden. Het zou vandaag acht graden kouder worden maar nog veel beter was de wind. Weliswaar vaak tegen maar heerlijk om te voelen. Vanuit Moissac hebben we een tijdje tussen het kanaal en de rivier De Garonne gefietst. Wat opviel was het grote aantal wandelaars die we zagen. We zagen ook twee ruiters uit Genève te paard die rond 20 juli Santiago hopen te bereiken (elk één pk). Lekker vlak, maar dat was na twintig kilometers afgelopen.

Het was vandaag een open landschap waar je uitstekend uitzicht had op de omgeving. Wederom veel gedronken. Onderweg vroegen we in een dorpje of er een bar was, maar helaas. De man gaf ons prompt een fles water om de voorraad aan te vullen.

Vandaag hebben we best veel trajecten gehad met gravel. Dat kunnen die Fransen wel gravel op de weg smijten. Dankzij de technisch perfecte staat van de buitenbanden (Schwalbe Race Marathon) als ook de goede stuurmanskunst van de captain hebben we wonder boven wonder nog geen lekke band gehad. Afkloppen!

Nu zijn we in het dorpje Montesquiou. Waar we slapen is geen WiFi. Maar ik ben op onderzoek uitgegaan en de man van een Chambre d'Hote heeft zijn code gegeven en ben nu op straat (sterk bereik dus) het reisverhaal van vandaag voor jullie aan het maken. We gaan zo eten en dan weer rusten. Morgen is ons doel Pau. Voor het geval jullie het nog niet weten, wij genieten van jullie reacties! Toppie.

1. Sandra, rick en de beeb:
    14 juni 2014
    Lieve pap en mam en opa en oma,

Slecht, pas onze eerste reactie, maar we lezen alles en bekijken alle fotos.
    We zijn trots op jullie, de omgeving ziet er iddylisch uit, prachtig!

Dat je waarschijnlijk spanje-nederland hebt gemist is wel jammer pap. Maarja jullie ervaring is waarschijnlijk 10x leuker!

Succes in de hitte. En pas op met cola drinken he pap ;) dat is ooit verkeerd uitgepakt haha.

Heel veel liefs van ons!
  2. Erik:
    14 juni 2014
    Beste Jos en Gonnie, elke dag lees ik met veel plezier jullie reisverslag. Wat kunnen jullie je ervaringen toch mooi verwoorden. Als ik het lees krijg ik steeds minder zin om te gaan werken;-). Het lijkt mij echt een geweldige ervaring. Heel veel plezier en geluk met deze reis. Groetjes Erik.
  3. Marjo:
    14 juni 2014
    Hoi fietsers. Wat n gave foto's. Lees jullie verhalen met plezier. Gisteravond uit eten geweest en we hoorden telkens dat er gescoord werd. Grappig. Succes met de volgende route. Zijn jullie niet moe?
  4. Kees en Rineke:
    14 juni 2014
    Gelukkig dat het wat minder heet was vandaag en als de wind bij jullie uit dezelfde hoek kwam als bij ons dan hadden jullie wind mee. Door die enorme hitte begon het echt op een "bedevaart" te lijken. We vinden jullie verhalen heel gezellig. Blijf ze sturen. We zien er naar uit! Veel succes maar weer met de komende etappes.
  5. Arie en Merlin:
    14 juni 2014
    Jullie gaan weer als een speer, zag dat de max. snelheid 55,7 km was, dat is snel, haal ik nog niet met een elektrische fiets. Mooie foto's ook weer (stuur die van mij morgen toe, zitten gave actiefoto's van jullie bij). Fijn dat de temperatuur wat naar beneden is met een lekker windje erbij. Morgen alweer naar Pau en dan de Pyreneeën in, denk ik. Voor vanavond lekker rusten en slapen en voor morgen weer een goede reis met heel veel plezier!!
  6. Opa Bierens en Anja:
    14 juni 2014
    Heel knap wat jullie presteren. Ik wist dat er een doorzettingsvermogen
    bij jullie was, maar al met al heb ik die zeker onderschat.
    Geniet ervan, en ik zal ook namens jullie zorgen, dat er een
    gezellige Vaderdag is voor opa.
    Ook de groetjes namens ons pap.
    Veel succes.
  7. Hans&Henny:
    Hoi Jos en Gonnie,
    Een klein jaar geleden fietste ik nog met Jos door de Ardennen en vertelde hij over wat jullie nu realiseren, geweldig toch! Ik neem aan dat Jos al het water wat hij nu lokaal geproefd heeft beoordeelt en dit in een excel met waardering verwerkt.
    Op naar Pau, van oudsher een Nederlandse aankomst.

Groeten van een jaloerse trimmer.
  8. Marion:
    14 juni 2014
    Word met de dag jaloerser .veel geluk en tot gauw.
  9. Edward/Maatje:
    15 juni 2014
    Hoi allebei, wat blijft het toch leuk die fantastische verhalen te lezen met die mooie foto's/ Ik zou ze mooi bundelen als je terug bent en de mensen mee laten genieten. Jammer dat jullie nog net niet in Spanje waren gisteren na die prachtige 5-1. Wederom succes en geniet vooral. Maar zo te zien doen jullie dat optimaal. Groetjes Edward
  10. Annelies en John:
    15 juni 2014
    Wat een doorbijters zijn jullie. Zo te zien is het een hele mooie route. op deze manier zie je veel wat vaak maar als vanzelfsprekend wordt gevonden. Maar hou de kuiten stijf, de blijk vooruit en fietsen maar.
    Jullie zijn kanjers.

Gr. John en Annelies