Hebben wij weer

7 juni 2014 - Masléon, Frankrijk

Vanochtend een half uurtje uitgeslapen. We vertrokken om kwart voor negen. Tot onze verrassing was het bewolkt. Na een half uur fietsen - de lucht werd donkerder en donkerder - hoorden we gedonder en zagen de bliksem. Na de eerste druppels stuurden we regelrecht een boerenschuur in en dat was maar goed ook.

Het duurde niet lang of de zon had vrij spel. Het kwik kwam weer boven de 25 graden. We hebben op ons gemak gefietst. Kort na het middaguur hebben we in het gehuchtje St.-Martin Ste. Catharine een broodje gegeten waar ook -hoe kan het anders- ook twee Nederlanders uit Weesp en Drunen pauzeerden. Bij het winkeltje - dat gerund wordt door vrijwilligers - werkt ook een Nederlands sprekende juffrouw. We bestelde twee café au lait. Geen lait, wel koffie. Het koffiezetapparaatje stond bij de deur en was zelfbediening. Het meest bijzondere was dat de koffie gratis was. Ik heb ze toch een ruime fooi gegeven voor de klantgerichte aanpak.

We hebben in St. Lėonard ook nog een wandelaar gesproken die de tocht in twee etappes doet (nu en in september) maar over enkele weken naar Nederland terug gaat omdat hij 40 jaar getrouwd is. Bijzonder om de ervaringen wederzijds te delen.

Omdat St. Léonard complet was in verband met een Grande Marriage (klopte inderdaad want Gonnie zag dat de kathedraal uitbundig was versierd). Daarom Chambre d'Hotes Le Domaine des Tuillières geboekt in Masléon, 12 kilometer van de route verwijderd. En wat voor eentje. Ongelooflijk en alle faciliteiten voor nog geen zes tientjes. De foto's spreken voor zich.

Na de gezamenlijke maaltijd luisteren we met onze vier Belgische gasten naar het tjirpen van de krekels. Echt vakantie!

1. Dorothé:
    7 juni 2014
    Jos en Gonnie, dat ziet er inderdaad luxe uit, maar zeker verdiend! Leuk dat jullie onderweg je ervaringen al hebben kunnen delen. Genieten ervan, en morgen weer goed uitgerust voor de volgende etappe.
  2. Edward/Maatje:
    7 juni 2014
    Leuk, jullie zitten in de buurt waar wij vaak op vakantie gingen. Ben benieuwd welke route jullie nemen door Zuid Frankrijk. All the best!!
  3. Dick en Marjo:
    Hoi Jos en Gonnie,
    Wat leuk om jullie te volgen op deze mooie reis!
    Leuk met al die ontmoetingen van bijzondere mensen onderweg, heel veel plezier. Fijn dat we mee mogen genieten hier in Veldhoven.
  4. Monique Voermans:
    8 juni 2014
    Wat maken jullie toch leuke dingen mee. Maar goed dat alles vol was door die trouwerij. Nu hebben jullie zelf een soort huwelijksnacht gehad.
  5. Arno van de Spijker.:
    8 juni 2014
    Wat een pech. Zo zie je maar, je krijgt wat ik verdien
  6. Eric:
    Hoi Gonnie en Jos,
    Wat schieten jullie toch goed op! voor ons zijn jullie nog maar net weg en dan toch al in Limoges. Dat zijn onze vakantiebestemmingen in de zomer.
    1e tip voor Jos.
    Morgen een keer een half uur in blote bast op de fiets!! Ik weet ook niet hoe ik hier op kom. Ha ha.
    Veel plezier vanuit een zonnig Veldhoven.
  7. Marion:
    9 juni 2014
    Wauw lux hoor. Geniet er van . Het weer kan om slaan. Goed smeren en verder fietsen. Hartelijke groetje .