Op een mooie Pinksterdag

8 juni 2014 - Uzerche, Frankrijk

De seniors onder ons weten dat dit de eerste woorden zijn van de songtekst geschreven door Annie M.G. Schmidt en gezongen door Leen Jongewaard en André van den Heuvel. Gisteravond nog over gesproken met onze Belgische vrinden en vandaag werkelijkheid.

Zoals eerder gemeld heeft de Tourdirectie - gelet op de extreme hoge temperaturen boven het asfalt - besloten om enkele etappes in te korten. Vanochtend een koers van slechts 53.000 meter, gedoucht en daarna de toerist uitgehangen en heerlijk op het terras terugblikken op de voorbije dagen maar zeker ook vooruitblikken naar wat nog komen gaat.

Zonder bijzonderheden gaan we woensdag Merlin en Arie begroeten in Le Bès. 170 extra kilometers maar wij zijn benieuwd hoe zij daar genieten van het Franse leven (Carpe Diem). Als de koelkast maar werkt...

1. Stascha:
    8 juni 2014
    Lieve Gonnie en Jos wat een leuke reisverhalen en foto's jullie maken wel heel bijzondere dingen mee !
    Once in a lifetime !!!! geniet ervan maar dat doen jullie ook zo te zien ! liefs Stascha
  2. Eric:
    Met shirt stukken beter Jos,
    Vat er nog maar 1.
    Wij nemen er ook 1 op jullie
    Dorry en Eric
  3. Laura en Eelco:
    8 juni 2014
    Elke dag kijken wij uit naar een nieuw bericht van jullie ervaringen!! Zo te zien genieten jullie nog steeds volop!! Heel veel succes nog in de volgende etappes! Wij denken aan jullie!! Zet hem op! Heel veel liefs en dikke kus Laura en Eelco
  4. Frans:
    Hallo Jos en Gonnie
    Wat een ervaringen die jullie elke dag beleven.
    Ik hoorde vandaag over een boek 'Niet naar Santiago en weer terug' geschreven door ene Hans Rottier. Deze Hans besloot om tijdens zijn voetreis naar Santiago, kort voor de eindbestemming, weer terug terug te lopen. Hij vond dat niet Santiago het doel was maar de reis zelf.
    Zelf ben ik ervan overtuigd dat jullie in Santiago aan komen......

Frans
  5. Arie en Merlin:
    9 juni 2014
    Wat een leuke foto's weer, zo te zien een mooie pinksterdag gehad. Met die temperaturen van over de 30 graden is het inderdaad nodig om het vocht te blijven aanvullen. En waar kun je dat beter dan op een lekker terras. Vandaag zal het wel weer zweten worden voor jullie, maar we hebben de kaart bekeken en jullie doen vandaag weer een korte afstand. Heel verstandig. Wij zijn klaar voor jullie komst en hebben er helemaal zin in. Het bier staat koud.......maar met de voorspelde onweer voor aankomende woensdag is het uitvallen van de elektriciteit eerder een regel dan uitzondering, dus een schietgebedje kan geen kwaad. Wij wensen jullie weer een avontuurlijke dag vandaag en lezen in jullie volgend reisverhaal of dat weer gelukt is.
  6. Frank en Nelly:
    9 juni 2014
    Wat een leuke verslagen en mooie foto's. Geniet er lekker van wij lezen de verslagen wel voor aan Bert. Nog veel reisplezier. Kus uit Veldhoven
  7. Paul Wester:
    9 juni 2014
    In nl vandaag hoge temperaturen. Maar voor jullie afzien. Geniet. Ik geniet elke dag van jullie mooie verhalen en leuke foto's. Wat een mooie tocht. Nu maar hopen dat Merlin kan toveren als de koelkast uit valt.
  8. Edith:
    9 juni 2014
    Wij blijven genieten van jullie verhaal. Ik hoop dat alles zo voorspoedig blijft gaan.
  9. Willem:
    9 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie, wat jullie allemaal niet meemaken, super.
    Ga vooral door met jullie reisverslagen, ik krijg er bijna zelf zin in om zo een toch te maken. Geniet van jullie avonturen en hou vol !!
  10. Paul:
    9 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie, wij zijn terug van een rondje Ierland en Engeland en ik lees nogal wat herkenning; ook daar hebben ze nog volop Stella-Arois, en ook daar hebben we een zeer bijzonder aquaduct gezien. En ze lopen wat achter in de tijd. Alleen, met de motor is het wat gemakkelijker dan met de tandem, ook de >15% hellingen, daarom: Petje af voor jullie, CHAPEAU! Ga zo door en vooral genieten.
  11. Frank:
    10 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie,
    Wat leuk om jullie op deze wijze te volgen !! en wat gaan jullie goed. Echt super om te lezen wat jullie zo meemaken onderweg. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen !!! succes
  12. Annelies en John:
    10 juni 2014
    Hallo fiets magnaten. Gaat goed zo om te zien. Lekker erop uit. Wat een mooie omgeving. Ik denk dat jullie onderweg hele mooie dingen zien. Nog geen zadelpijn? Geniet met volle teugen.