Geen WiFi en geen eten in Turenne

9 juni 2014 - Turenne, Frankrijk

Zo zie je maar zonder WiFi kan het anno 2014 niet meer. Na een steile klim - het zweet gutste van onze goddelijke lichamen - bereikten we Turenne. Op de top van deze berg zijn de overblijfselen van een kasteel te bewonderen (ruïne).

Het was te verleidelijk om op het terras te gaan zitten. Dus... Op het terras kwamen we in gesprek met de Nederlandse uitbater van restaurant Le Vicomté (Paul Farla). Hij kent de bedoelingen van de pelgrims en voorziet ons nog van een gouden tip. Ook kent hij de eigenaresse van onze Chambre d'Hote. We hebben de nog steilere trip naar boven te voet gedaan waar we een werkelijk een prachtig 360 graden panorama kregen voorgeschoteld.

Al pratende werd ons duidelijk dat er voor avond geen enkel etablissement was geopend om iets te eten. Paul deed het voorstel - hij moest sluiten omdat het eten nagenoeg op was - om voor ons iets in elkaar te flansen. Hij zou het ook in de Cambre d'Hote afleveren. Hij kende namelijk de eigenaresse. Waar maak je dat nog mee?

Zijn koude gerechten smaakten voortreffelijk.  Paul bedankt! Het was overigens ook een bijzondere Chambre d'Hote. We sliepen in een koninklijke bedstee waar naar alle waarschijnlijkheid ook keizer Napoleon en zijn geliefde Marie Louise van Oostenrijk hebben gelegen.

1. Edward/Maatje:
    10 juni 2014
    Het zal wel vaker gezegd worden, maar wat een prachtige plaatjes van de plekken waar jullie komen. En Jos, mooie rondetijd die 30.5 of ........!! Geniet maar lekker van een welverdiend biertje en wijntje!!!
  2. Herman en Ciny:
    10 juni 2014
    Bonjour Jos en Gonnie,
    Wat een mooie reis voor jullie, maar we bewonderen steeds meer
    jullie uithoudingsvermogen. We zijn zelf net thuis van 4 dagen fietsen in de omgeving van Giethoorn. Ook heel mooi en met zomerse temperaturen! De afstanden bij ons wat lager, maar dat mag ik ook toch?
    Heel goede reis en veel klimplezier!

Herman en Ciny