Broeierig warm

10 juni 2014 - Bouziès, Frankrijk

Tijdens het koninklijk ontbijt om half acht in de ochtend brak het zweet al uit. Meer bewolking en minder zon zouden we vandaag zien. De eerste en enige stempel in de pelgrimspas vandaag was in het toeristische Rocamadour. De huisjes zijn als het ware tegen een hoge steile rotswand geplakt. Daaronder speelt zich een weelderige handel af van souvenirs en andere prullaria. Ik vraag me af hoeveel van de gekochte souvenirs na een jaar nog gebruikt worden of in beeld zijn.

Gonnie is vanuit de winkelstraat met de trap - heel veel treden - naar de kapel van de Zwarte Madonna gelopen voor de felbegeerde tampon. Hierna weer de route vervolgd. We kregen vijf flinke klimmen voor de kiezen. Tegen half twee - het was drukkend warm - hebben we lekker in de schaduw geluncht.

Nu rusten we lekker uit in Bouziès aan de rivier Le Lot. Morgenvroeg zetten we koers naar Le Bès, zo'n 100 kilometer zuid-oostelijk van de route, waar mijn ex-collega Merlin met haar man Arie naar toe zijn geëmigreerd.

1. Diana:
    10 juni 2014
    Hallo fietsers, wat een geweldige tocht en fantastische ervaring! Erg leuk om jullie te volgen. Wens jullie veel plezier en hele goede fietsbenen. Groetjes, Diana
  2. Arie en Merlin:
    10 juni 2014
    Ha Gonnie en Jos, weer genoten van jullie reisverslag en wat zijn jullie nu dichtbij. Helaas, morgen wordt weer een broeierige warme dag van over de 30 graden en de een geeft nog steeds zware onweer aan en de ander pas weer voor donderdag. Laten we hopen dat jullie dan gewoon al veilig zijn aangeland hier in Le Bés. Wij zijn heel benieuwd naar al jullie verhalen, dus dat wordt gezellig lang tafelen morgen. Tot morgen en een goede reis.
  3. Jos en Gonnie:
    10 juni 2014
    Wij lezen ook de schrikbarende weersvoorspellingen. In Nederland zou een minister of staatsecretaris bovenmatige inspanningen al lang hebben verboden (lees: negatief reisadvies Le Bès). Maar wij gaan door! De Tour stopt voor niemand. O ja, worden wij ook nog door de burgemeester ontvangen...
  4. Paul:
    10 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie, mooie streek daar aan Le Lot. Veel sterkte morgen in de sauna naar Merlin toe en doe ze de groeten.
  5. Monique van Praat:
    10 juni 2014
    Jullie zijn bijna bij een heel goed tussen station, waar een goede slaapplaats, heerlijk eten en volop gezelligheid is. Echt leuk dat jullie langs Merlin en Arie rijden. Jullie maken wel wat mee zo zeg. Knap van Gonnie dat ze alle stempeltjes ophaalt! Top! Nou succes met de hitte, de bergen en de vele kilometers!
  6. Ruud en Jeanne:
    Hoi Jos en Gonnie.
    Wat gaat het fantastisch met jullie. Elke dag hebben we de route erbij om te kijken wat jullie te wachten staat. Het was al mooi en er komt nog zoveel moois. Maar na morgen eerst een welverdiende rustdag in Le Bes. Blijf genieten, dat doen wij ook van jullie verhalen en foto's.
    Groetjes Ruud en Jeanne
  7. Marjan:
    11 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie. Steeds meer respect als ik lees wat jullie allemaal doormaken op de fiets. De hitte, de hoogte en dan soms ook nog moeten zoeken naar een slaapplaats en eten. Ik geniet van jullie mooie foto's en het gedetailleerde verslag van jullie reis. Succes verder en geniet er van!
  8. Jac en Ans:
    11 juni 2014
    Bonjour Gonnie et Jos

Comment c'a va? J'ai lire votre histoire de 9 juin. Quelle "bof" que vous avez trouvé une chef de cuisine qui q fait une dîner froide. Vous éveillez vos sens., je pense. Nous souhaitons vous une bonne route à travers la douce France et nous espérons au beau temps et de quelques moins de température. Pédalez avec succès. Vous êtes sur la bonne voie? Bonne route te jusqu'à la prochaine fois

Jac et Ans