In onze gedachten

2 juni 2014 - Arcis-sur-Aube, Frankrijk

Vorige week is een collega van Gonnie op slechts 58-jarige leeftijd plotseling overleden. Vandaag was de crematie. Onze gedachten waren bij zijn familie en de collega's van Gonnie.

Nu weer terug naar onze ervaringen. Gisteravond hadden we een Chambre d'Hotes gereserveerd in Arcis-sur-Aube. Dit dorpje aan het riviertje de Aube ligt 6 kilometer buiten de route. Onderweg daar naar toe hebben we genoten van de kleurrijke velden in het glooiende landschap. Vele graansoorten maar ook gewassen waar wij het bestaan niet van kennen.

Op de route hebben we ook stilgestaan voor een prachtige basiliek Notre Dame in het plaatsje L'Épine. Op het moment dat we daar arriveerden zagen we een echte non die in de basiliekwinkel twee stempels ( in het Frans een "tampon") in onze paspoorten heeft gezet.

Nadat Gonnie in Châlons-Champagne bij supermarché Match (met valhelm op red.) de lunchinkopen had gedaan, hebben we een eindje verder in de koers lekker in het gras gegeten en ontspannen. Wat kan het leven mooi zijn.

1. Edward/Maatje:
    2 juni 2014
    Echt heel leuk die verslagen en erg knap hoor dat jullie dit doen. Heel veel plezier en succes verder.
  2. Arie en Merlin:
    2 juni 2014
    Jullie hebben vast het Zwitserleven gevoel, hoop dat jullie ook nog hertjes gaan zien. Succes en geniet maar lekker van al dat moois!!
  3. Eric:
    Hee Gonnie en Jos,
    Ik schrok dat jullie al zover gevorderd zijn!! Komt natuurlijk door het niet vinden van een slaapplaats. Geweldig de verhalen.
    Verder nog veel succes.
  4. Ruud en Jeanne:
    Hee Pelgrims.
    Jullie gaan als een speer. Op deze manier kun je wel meer rustdagen inlassen. Fijn dat jullie zo genieten.
    Het tafelkleedje is al gebruikt zien we op de foto. En ook de kleerhangers hebben hun dienst al gedaan.
    En dan zo'n prachtig weer.
    Wat wil je nog meer. Dit is leven als God in Frankrijk.
    Geniet er nog van. Wij genieten mee.
    Groetjes Ruud en Jeanne
  5. Edith:
    3 juni 2014
    Blijf genieten.
  6. Paul Wester:
    3 juni 2014
    en alle relationele problemen de wereld uit Jos? Zijn de theelichtjes al gebruikt? Samen op een kleedje lukt nog niet zie ik. Maak morgen maar een selfie. Veel plezier overigens, prachtige verhalen ook. Ga zo door.