Geboortedag (schoon)vader

3 juni 2014 - Auxerre, Frankrijk

Het reisdoel voor de dinsdag was Auxerre. Na circa 35 kilometers arriveerden we in Troyes, de hoofdstad van de Champagne. In de kathedraal St. Pierre hebben.we een mooie kaars aangestoken voor pa.

In Troyes kregen we veel bekijks en zelfs applaus voor onze tocht. Vooral het plaatje achterop de tandem "Espana Santiago" doet wonderen (Dorothé geweldig).

Onderweg wederom vele dorpjes doorkruist. Het landschap was niet zo spannend. Regelmatig zien we al ver vooruit de enorme graansilo's aan de horizon. Ook de landbouwers zijn druk doende.

We voelden vandaag meer tegenwind en we hebben veel minder de zon gezien (bewolkt). Gerrit Hiemstra zou zeggen "het weer gaat veranderen". Zo'n twintig kilometers voor Auxerre kregen we een regenbui op ons dak.

We genieten nu op het terras van het eten, de rosé en de Stella Artois (ik wist niet dat het nog bestond). Tot morgen weer.

O ja, Gonnie en ik lezen elke dag met veel plezier jullie leuke en bemoedigende reacties. Ga zo door...

1. Matz en Lois:
    3 juni 2014
    Heb ff gegooged waar Auxerre precies ligt, wow daar sta ik van te kijken!!
    Jullie gaan echt pijlsnel.
    Neem maar snel een rustdag om er even jij stil te staan en even op een andere manier van de omgeving te genieten.
    Zo niet, dan zijn jullie over een week in santiago en kunnen jullie daarna lekker 2 weken aan het strand liggen, ook lekker ;) !
  2. Matz en Lois:
    3 juni 2014
    Heb ff gegooged waar Auxerre precies ligt, wow daar sta ik van te kijken!!
    Jullie gaan echt pijlsnel.
  3. Erik:
    3 juni 2014
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Het lijkt mij echt een geweldige ervaring. Heel veel succes met het vervolg. Ben benieuwd wat jullie morgen weer voor mooie dingen tegen komen.
  4. Edward/Maatje:
    3 juni 2014
    Jos, wel beetje doorfietsen hoor. In augustus begint de competitie weer......
  5. Rian:
    3 juni 2014
    Jullie vliegen door Frankrijk heen!!!! Maar goed om te lezen dat het goed gaat en die lekkere terrasjes en slaapplaats!!!! Al genoten van de choco en kaarslicht? Haha!!!!!'
  6. Kees en Rineke:
    Hallo Jos en Gonnie,
    Als we goed gerekend hebben zitten er al ongeveer 600 km op. Wat een prestatie! We lezen met veel plezier jullie reisverslag. Goede reis verder en houd 't allemaal heel. Nog maar 2000 km.
  7. Helmie Simon:
    3 juni 2014
    Ik lees elke dag met plezier jullie reisverslag. Ook leuk om via de garmin te zien welke route jullie gereden hebben. Het was bijzonder om de start van jullie tocht mee te maken. Groetjes en fiets ze!
  8. Arno van de Spijker.:
    3 juni 2014
    Gaat geweldig met jullie. De km. laten jullie achter je alsof het allemaal niks is. Als jullie zo door gaan hebben jullie nog een lange vakantie daar in Santiago a go go.... Veel plezier en geniet van de natuur!
  9. Berry:
    3 juni 2014
    Hee avonturiers. Leuk om jullie vorderingen te volgen. Al heel wat kilometertjes weggetrapt maar dat is julie ook wel toevetrouwd. Goede reis en hopelijk lekker weer met wat rugwind.
  10. Arie en Merlin:
    3 juni 2014
    Jullie komen dadelijk nog eerder in Le bés aan, maar Arie is thuis, dus geen probleem. Zet 'm op en geniet van de Switserleven momenten.
  11. Marianne:
    Hey Gonnie en Jos,
    Jullie gaan wel snel. lijkt overtoom wel!! Neem maar wat meer rust of stap wat vaker af, want gullie fietst zo hard en snel! Maar zo te zien hebbe jullie morge slecht weer, net als wij hier.
    Ik heb vandaag 2 jongeclare gehad in zun huiske, en da smaakte goe!! Slaap lekker en morge gezond weer op. Kei gaaf en succes,
  12. Ruud en Jeanne:
    3 juni 2014
    Het blijft fantastisch om jullie te volgen.
    Morgen komen jullie al in de buurt van Vezelay.
    Mocht het zo uitkomen dan heb ik voor jullie nog een telefoonnummer van het pelgrimshotel Le Chemin onder Vezelay. (Staat in jullie boekje tips en adviezen) +33 (0) 3 86 22 02 85.
    Hopelijk blijft het droog.
    We kijken iedere dag uit naar jullie verslag. Nog even en de route is ook voor ons bekend.
    Groetjes Ruud en Jeanne
  13. Dorothé:
    3 juni 2014
    Jos en Gonnie, jullie gaan als een speer, erg leuk elke dag een nieuw bericht en te lezen dat jullie het goed maken en genieten. Grappig dat het bordje van Santiago een goed doet
  14. Edith:
    4 juni 2014
    Ik had niet gedacht dat jullie al zo ver zaten. Fijn dat je (schoon)vader in gedachten is. Heel lief. Hoop dat jullie vandaag weer een fantastische dag hebben.
  15. Alphons:
    Beste Jos en Gonnie,
    Mooi om jullie te volgen en te zien dat het zo goed gaat. Succes met de volgende rit.
    Groeten van het IB, Alphons, Roland, Sandra
  16. Wilfried Martens:
    leuk jullie verhalen
    wind tegen? Alleen Gonnie dan toch want die zit voorop.
  17. JvH:
    Beste Gonnie en Jos,

Iedere dag denk ik weer..wat hebben zij gelijk en once in a lifetime moet je "zoiets" minimaal doen! Maar bij jullie is het geen worden maar daden, vandaar dat we jullie reisblok op de site van Rood Wit Veldhoven hebben gezet en kan iedereen vanaf gisteren mee genieten. Succes en Houdoe van JvH
  18. Fer en Jet:
    Hoi Jos en Gonnie,
    Elke dag gauw onze mail checken voor een verhaal van jullie. Wat superleuk om te lezen! Jullie gaan als een speer. Vergeet niet optimaal te genieten van de omgeving èn elkaar. Toi toi toi!
  19. Margo:
    4 juni 2014
    wat een bijzondere reis, ik lees alles met veel plezier, knap van jullie!
  20. Marjan:
    Hoi Gonnie en Jos,

Mooi om iedere dag weer even het verslag te lezen. Vergeet niet te genieten want ik zie dat jullie als een speer door het Franse land gaan.
  21. Ricky en Louw Harhuis:
    4 juni 2014
    Kei leuk om jullie verslag te kunnen lezen, wij doen het met veel plezier.
    Succes met alles en tot de volgende keer!
    Ricky en Louwrens
  22. Jelle:
    4 juni 2014
    Goed, de heuvels van de Champagne zijn achter de rug..... Maar Frankrijk kennende komen de echte 'cols' er nog aan. Dus vergeet die rustdagen maar, jullie zullen je tijd best wel nodig hebben. Toch een prestatie dat jullie al in het centrum van Frankrijk zijn, en dat al na 5 dagen!