Adembenemend paradijs

11 juni 2014 - Castelmary, Frankrijk

Vanochtend wat later vertrokken vanuit Bouziès omdat het ontbijt niet eerder werd geserveerd. We zijn vertrokken in de laag hangende bewolking (mist). Dat duurde gelukkig niet lang want al snel zagen en voelden we de zon. Op naar Merlin en Arie in Le Bès. Eerst nog een verkeerde afslag genomen maar uiteindelijk zaten we op koers weliswaar langs een vrij drukke weg de D911.

Rond één uur hebben we tussen de mieren gegeten en naar Merlin gebeld dat het niet lang meer zou duren om elkaar te kussen. We kregen nog een paar nuttige tips om de juiste weg te kiezen.

Een van de "tips" was om door de vallei te fietsen. Nou dat hebben we geweten. Zelfs de Tour de France laat volgens Arie deze kuitenbijter - na een steile afdaling - over ruim drie kilometer (8-10%) links liggen. Onderweg naar de top kwamen we een busje tegen. Wie komt hier nu ons in de weg rijden? Het waren Merlin en Arie die vanuit de auto ons live in actie wilden zien. Nou, dat hebben ze! Uiteraard zijn we even gestopt. Ze hadden vers water en heerlijke frisse meloenen bij zich voor ons. Fantastisch!

Kort hierna kwamen we aan in Le Bès. Tijdens onze tocht komen we wel eens adem tekort maar als je bij Merlin en Arie in de woonkamer/keuken een blik naar buiten waagt dan weet je waarom zij precies dit plekje hebben uitgekozen. Een werkelijk schitterend panorama over de talloze valleien van de Aveyron.

Lekker gebuurt, gedronken (ja, inderdaad alles stond op 5 graden) en gehapt. Dat is Merlin wel toevertrouwt. Zojuist gedoucht en zodadelijk mogen we aanschuiven voor het avondeten (een 7-gangen diner). Daarna begint de rondleiding. Wellicht ontmoeten we ook nog de burgemeester want die was vanmiddag aan het ploegen...

En morgenvroeg...lekker uitslapen!

1. Arno van de Spijker.:
    12 juni 2014
    Hoi Jos en Gonnie, fantastisch telkens weer om te lezen hoe het met jullie gaat. We genieten mee. Zoals je weet gaat jouw fietsclubje dit weekend ook fietsen en zullen we zeker nog meer aan jullie denken en over jullie praten. En je weet, Chrisje gaat mee, dus dat menu zit bij ons ook wel goed. Een fijne tijd bij jullie vrienden en succes verder.
  2. Peter bierens:
    Hoi Jos & Gonny,
  3. Peter bierens:
    12 juni 2014
    Hoi Jos & Gonny, De vorige reactie ging wel erg snel wat niet de bedoeling was. Wat een geweldige plek zeg waar jullie zijn beland !!
    Hier dromen wij al jaren van maar goed. Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen en op deze manier jullie te kunnen volgen. Blijf maar lekker schrijven broertje en hou het stuur goed recht. Groet, peter
  4. Dorothé:
    12 juni 2014
    Jos en Gonnie, jullie zijn inderdaad in een paradijsje terecht gekomen, en jullie zullen daar zeker niets te kort komen. Geniet vandaag van je welverdiende "vrije dag" !!!
  5. Dorothé:
    12 juni 2014
    Jos en Gonnie, jullie zijn inderdaad in een paradijsje terecht gekomen, jullie zullen niets tekort komen, laat je maar lekker verwennen, en genieten van jullie welverdiende "vrije dag"!!
  6. Wilfried Martens:
    12 juni 2014
    dit is nog eens PR voor zo'n paradijs
    leven als god in Frankrijk heet het toch
  7. Arie en Merlin:
    13 juni 2014
    Met groot ontzag zagen wij jullie omhoog fietsen in de vallei der verschrikkingen. Wij hadden toen eigenlijk pas in de gaten met wat voor een prestatie jullie bezig zijn. Helemaal top. Wat een ongelooflijke mooie reis zijn jullie toch aan te maken en wat een geschenk dat jullie dit met zijn twee kunnen doen. Wij zijn ook zeer vereerd dat jullie 170 km om wilden fietsen om bij ons aan te komen. Jullie zijn meer dan welkom.