Een memorabele dag

31 mei 2014 - Neufchâteau, België

Een dag later maar toch. Vandaag stond de Ardennen-klassieker op het program. Het was een pittige tocht. In Bastogne aangekomen (105 km.) fietsten we door de winkelstraat achter de plaatselijke fanfare. Bij de VVV kregen we te horen dat er geen enkel bed meer vrij is omdat het ook voor de Belgen een lang vrij weekend is.

Vervolgens zijn we verder gefietst voor een slaapplaats. Overal kregen we te horen "complet". Uiteindelijk hebben we na 45 extra kilometers (waarvan er 25 buiten de route zijn afgelegd!) de plaatselijke friettent in Neufchâteau geïnformeerd. Ook daar was alles volgeboekt (ook de economie in Belgie komt uit het dal...). We kunnen jullie vertellen dat we nerveus werden of wel ergens konden slapen. De laatste escape was de camping.

Rond de klok van 20:30 uur (!) kwamen we met 151 kilometers op de teller aan op de camping. Tijdens het eten van een bord heerlijke spaghetti waren ze voor ons een slaapplaats aan het zoeken. Na wat speurwerk was een van de gasten zo vriendelijk om zijn tweede caravan beschikbaar te stellen voor ons. Wat waren we opgelucht.

Deze dag zullen we niet snel vergeten, of volgen er nog meer?

Koersverloop  http://connect.garmin.com/activity/511706336

* route Jalhay - Neufchâteau

* 150 kilometers

* 1708 hoogtemeters

* gemiddelde bewogen snelheid 18,5 km.. per uur

* gemiddelde temperatuur 17,9 graden Celsius

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique Voermans:
    1 juni 2014
    Meteen al weer heel wat meegemaakt. Hoop dat jullie wel goed hebben kunnen uitrusten. Heerlijk om jullie verhalen te lezen
  2. Ruud en Jeanne:
    Hoi Jos en Gonnie
    Zo zie je maar dat je onderweg veel aardige mensen ontmoet. Met 151 km op de teller de tweede dag schiet het al aardig op.
    We zijn benieuwd waar jullie vandaag onderdak hebben gevonden.
    Kijken uit naar het volgende verslag.
    De link van de route op de eerste dag is trouwens gelukt. De ontbrekende 40 km is een rechte streep maar de rest is perfect.
    Groetjes Ruud en Jeanne
  3. Marianne:
    1 juni 2014
    Zit het ff al nie mee...........hopelijk nie teveel van deez daog......veel fietsplezier en hou de moet erin hé. Ge het 2 engelbewaarderkes bij!!
  4. Monique van Praat:
    1 juni 2014
    Wow ... dit is al een bijzondere ervaring. Fijn dat jullie toch nog een slaapplaatsje gevonden hebben! Slaap lekker ...
  5. Jac en Ans:
    Hallo Gonnie en Jos.

Dat was ff trappen 31 mei, maar intussen hebben jullie, hoop ik, alweer een nieuwe slaapplaats gevonden op 1 juni om goed uitgerust de eerste volle week te fietsen. Veel s6 verder en misschien had ik bij de Clarissen beter kunnen vragen naar goede slaapplaatsen dan te vragen om goed weer. Want dat is het tot nu wel, toch?
  6. Herman en Ciny:
    Beste Gonnie en Jos,
    Jullie weten waarschijnlijk wel dat mijn "roots" in België liggen. Het verheugt mij dus dat jullie in dat land nog wat extra km's gemaakt hebben!!!!
    Veel reisplezier in dat mooie Frankrijk! Met groeten ook van Ciny.

Herman.
  7. Opa Bierens en Anja:
    1 juni 2014
    Niet te geloven. Zo zie je maar, niets is te voorspellen.
    Wel hoop ik dat dit niet een tweede keer gebeurt, want ik
    kan me voorstellen dat het erg spannend was.
    Verder van ons, heel veel mooie dagen toegewenst .
    Geniet ervan
    Groetjes opa en Anja
  8. Toon:
    2 juni 2014
    Beste Jos en Gonnie,

Je ziet maar weer leuke mensen komen uiteindelijk altijd goed terrecht.
    Succes verder, jullie zijn goed bezig.

Groeten,
    Toon
  9. Edith:
    2 juni 2014
    Wat een spannende dag gisteren, ik hoop dat het regelen van een slaapplek vanaf nu wat makkelijker gaat.