33 graden Celsius

13 juni 2014 - Moissac, Frankrijk

Na een emotioneel afscheid zijn we kort na acht uur in Le Bès vertrokken naar de volgende etappeplaats Moissac dat weer op de Santiago-route ligt. In het begin is het best weer wennen om met bagage te fietsen en te klimmen. Gaande de tocht van 129 kilometers blijkt dat het toch wel bijzonder warm is. Onderweg ben ik de vergelijking aan het maken met een openbare sauna.

In het eerste deel van de route hebben we nog enkele pittige beklimmingen getrapt en in het tweede deel wat vlakker maar met veel "vals plat". Na het middaguur hebben we twee keer gestopt voor een terrasje waar we Orangina en Cola dronken en water bijtankten. Drinken, eten, drinken is het devies. Ook gooien we in de middag het water in onze nek en over ons hoofd. In de avond veel rusten op bed want in bed wordt de Tour gewonnen, aldus de wijze woorden van Jopie Zoetemelk.

1. Joke:
    13 juni 2014
    Jos en Gonnie wat zijn jullie al ver , en wat een mooie reis , wat een prestatie , en iedere dag een nieuwe beloning met al die plaatsen waar jullie door komen . Geweldig succes ....
  2. Marianne:
    En zijn jullie ook aant voetballe kijke...........ja toch Jos..
  3. Marianne:
    13 juni 2014
    Mooi he die goal van van Persie!! Geniet van een mooie dag en van ons gemiep hier op de pc.
  4. Jos Bierens:
    Inderdaad, wij zijn ook aan het kijken in de benauwde slaapkamer.
  5. Arie en Merlin:
    14 juni 2014
    Pffffff........dat zijn geen temperaturen voor een grote inspanning. Chaud, chaud. Hoop dat de juiste cadans weer snel in de benen zat na zo'n rustdag en dat de route voor vandaag weer mooi en niet te stijl zal zijn.
  6. Edith:
    Goed dat jullie nog niet in Spanje waren gisterenavond. Knap dat er weer zo'n lange rit is gefietst. Succes weer vandaag