0,00 kilometer

2 juli 2014

Je zult wel denken wat is dat weer voor een titel. Ik zal het in het kort toelichten. Afgelopen maandag zijn Gonnie en ik - met de bus - nog naar Kaap Finisterre geweest. Dat is ongeveer 120 kilometer ten westen van Santiago de Compostela aan de Atlantische Oceaan. Deze kaap wordt ook gezien als het eindpunt van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela. Vandaar dat op deze kaap de aanduiding 0,00 k.m. staat vermeld. Menig pelgrim verbrandt op deze rotspunt - als einde van zijn of haar lange tocht - al zijn kleren.

Voor de geïnteresseerden onder jullie nog enkele cijfers van onze Camino:

1. Datum vertrek in Veldhoven: vrijdag 30 mei 2014
  2. Lengte tandemtocht: 2705 kilometers
  3. Aantal dagen gefietst: 27 dagen
  4. Aantal rustdagen: 2 dagen
  5. Extra kilometers: circa 170 ivm bezoek aan Merlin (ex-collega) en Arie
  6. Datum aankomst in Santiago de Compostela: vrijdag 27 juni 2014
  7. Duur fietstocht: 142 uren (3:05 - 8:09)
  8. Gemiddeld aantal kilometers:100,2 per dag (53 - 150)
  9. Gemiddelde snelheid: 19 kilometer per uur
  10. Aantal hoogtemeters: 27.713 (528 - 1708)
  11. Hoogst gemeten snelheid: 65,8 kilometer per uur
  12. Het weer: prachtig weer gehad met slechts één regenachtige dag en een paar buien.

Nu zijn we nog enkele dagen in Oporto. Het is er heerlijk toeven!

Het gaat jullie goed, groetjes Jos en Gonnie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edith:
    3 juli 2014
    Geniet er nog van, de laatste dagen.
  2. Rian:
    3 juli 2014
    Geniet van jullie welverdiende rust!!
  3. Arie en Merlin:
    3 juli 2014
    Wat een prachtige pelgrimstocht hebben jullie gehad en wat een geweldige ervaringen zullen jullie hebben opgedaan. Om samen zo'n trip te kunnen volbrengen moet je toch echt wel een topteam zijn. Wij zijn vereerd dat jullie 170 km om hebben willen fietsen om ons te bezoeken. Nu nog lekker Porto verkennen en genieten van de laatste dagen. Wij wensen jullie zaterdag een hele fijne terugvlucht en een onvergetelijk weerzien met al jullie dierbaren.
  4. Jan Smulders:
    3 juli 2014
    Ik wist het wel dat jij met de niet te onderschatten steun van Gonnie deze tocht zou volbrengen.
    Desalnietemin een groot compliment voor beide.
    KLASSE!!
    Gr,
    Jan
  5. Opa Bierens en Anja:
    Jos en Gonnie,
    Het is een geweldige prestatie. Onvergetelijk lijkt me.
    Geniet er nog van, want ik denk dat als jullie weer thuis zijn,
    de familie weer staat te trappelen om van jullie te gaan genieten.
    Goede reis, en tot in Veldhoven.
  6. Wilfried Martens:
    Hoi Jos en Gonnie

prachtige prestatie en mooie verhalen.

PS Jos,
    je rekent in onze budgetten altijd met 8 urige werkdagen.
    Dus in 18 dagen had je er moeten zijn.
    Ik zal er rekening mee houden met de budgetten voor volgend jaar
  7. Hans&Henny:
    3 juli 2014
    Proficiat beiden, opdracht volbracht en beide gezond aan de streep.Jos en Gonnie bedankt voor de vele mooie verhalen en foto's. Zodat wij een beetje konden "meefietsen".
    Tot ziens!
  8. Peter bierens:
    Superprestatie !!!

Ben trots op jullie.

broer peter.
  9. Erik:
    3 juli 2014
    Gefeliciteerd. Ik heb genoten van jullie verhaal. Geniet van deze verdiende vakantie. Met dezelfde inzet wordt PSV eindelijk weer kampioen;-);-);-);-);-).
  10. Marianne:
    4 juli 2014
    welkom thuis weer in Veldhoven!
    we hebben genoten van jullie verhalen en ervaringen.
    Grtjs marianne en vincent

ps, morge voetbal kijke!!
  11. Arno van de Spijker.:
    5 juli 2014
    Nou Jos en Gonnie, een mooie afsluiting. Jullie hebben onsgoed vermaakt meet je mooie verhalen, maar ik weet zekere dat ze thuis nog vel mooier gaan worden. Ik zie je al stralen om alles aan ons te vertellen. Je hebt je club tenue toch niet verbrand hoop ik...